Wycieczka do Krakowa klasy IIIa, IIIb i IV

29 maja 2019 r. uczniowie klasy IIIa, IIIb i IV pod opieką swoich wychowawczyń oraz trzech troskliwych mam odwiedzili gród Kraka nad Wisłą. Pomimo padającego po drodze deszczu Kraków powitał nas radośnie, a uśmiech pani Przewodnik Karoliny dodał entuzjazmu i zapału do zwiedzania. Naszą podróż w czasie rozpoczęliśmy z Placu Matejki. Drogą królewską, która wiodła wzdłuż Barbakanu przez Bramę i ulicę Floriańską dotarliśmy na rynek krakowski, gdzie wysłuchaliśmy hejnału z wieży Kościoła Mariackiego. Ulicą Grodzką i Kanoniczą dotarliśmy na wzgórze wawelskie, gdzie zwiedziliśmy katedrę wawelską i miejsce spoczynku najwybitniejszych twórców narodowej sztuki, kultury i nauki.
Po stromych schodach wdarliśmy się na wieżę, by zobaczyć drugi pod względem wielkości dzwon Zygmunta, odlany z armat zdobytych pod Orszą. Każdy dotykając 365 kg serca dzwonu nie zapomniał o wypowiedzeniu życzenia, które na pewno się spełni.
Wzgórze wawelskie pożegnaliśmy na dziedzińcu zamkowym i jak przystało na nieustraszonych wędrowców przeszliśmy nad Wisłę przez smoczą jamę, gdzie czekał na nas smok.
Naszą wycieczkę zakończyliśmy w ogrodzie zoologicznym. Wiele radości sprawiły nam piękne żyrafy, uchatki kalifornijskie, które dały pokaz swoich niezwykłych umiejętności w czasie karmienia, drapieżne koty, barwne ptaki i monstrualne słonie.
Pełni niezapomnianych wrażeń i wzbogaceni o cenne informacje i kolejne pamiątki wróciliśmy szczęśliwi i zadowoleni.