Magiczny Wrocław

W dniach 10-12 października uczniowie klas IV-VIII (50 osób) wraz z opiekunkami (paniami: Moniką Burek, Beatą Hołysz, Jolantą Ziółkowską, Bogumiłą Turczyńską) wzięli udział w wycieczce do Wrocławia dofinansowanej przez rządowe Przedsięwzięcie Ministra Edukacji i Nauki pn. „Poznaj Polskę”.

Pierwszego dnia naszego pobytu w  stolicy Dolnego Śląska odwiedziliśmy słynne ZOO z Afrykarium.  Podziwialiśmy ryby oraz rośliny mórz i oceanów. Obserwowaliśmy też pingwiny podczas karmienia. Potem spacerowaliśmy po ogrodzie zoologicznym, przyglądając się zwierzętom z całego świata. Następnie przejechaliśmy do Hydropolis –  centrum wiedzy o wodzie. Tu dzięki różnorodnym technologiom multimedialnym, interaktywnym instalacjom mogliśmy obserwować wodę z fascynujących perspektyw. Chętni mogli wejść do batyskafu i udać się w podróż do najgłębszego miejsca na Ziemi. Warto wspomnieć, że do budynku przechodziliśmy pod unikatową drukarką wodną. Po smacznej obiadokolacji udaliśmy się do hotelu na nocleg.

Drugiego dnia zwiedziliśmy Muzeum Narodowe we Wrocławiu, gdzie poznaliśmy zbiory obejmujące przede wszystkim malarstwo i rzeźbę, ze szczególnym uwzględnieniem sztuki całego Śląska. Potem udaliśmy się  na warsztaty do Zakładu Narodowego im. Ossolińskich Muzeum Pana Tadeusza. Nowoczesne środki audiowizualne i bogata ekspozycja pozwoliły nam na przeniesienie się w czasy pierwszej połowy XIX wieku.  Po południu wraz z panią przewodnik poznawaliśmy przepiękną Starówkę. Naszą uwagę zwrócił między innymi późnogotycki Ratusz, pręgierz, Plac Solny, kamienice „Jaś i Małgosia”czy piękna katedra. Niektórzy, idąc w kierunku Ostrowa Tumskiego, szukali po drodze krasnoludków, które rozrzucone są po całym Wrocławiu.  Podczas naszego spaceru po Starym Mieście zwiedziliśmy też barokową Aulę Leopoldina, najbardziej reprezentacyjną część głównego gmachu Uniwersytetu Wrocławskiego. Późniejwybraliśmy się do muzeum sztuki, by podziwiać Panoramę Racławicką. Oczom naszym ukazało się niezwykłe dzieło stworzone przez zespół malarzy pod kierunkiem Jana Styki i Wojciecha Kossaka. Wyjątkowość tego miejsca polega na tym, że obraz zajmuje całą powierzchnię ścian. Przed płótnem leżą przedmioty idealnie dopasowane do obrazu. Stojąc na środku, miało się wrażenie uczestnictwa w tej bitwie. Po obiadokolacji na zakończenie słonecznego dnia mieliśmy okazję zobaczyć przy dźwiękach muzyki jedną z najpiękniejszych fontann we Wrocławiu.

Ostatniego dnia byliśmy  na „Stadionie Wrocław”, gdzieprzewodnik pokazał nam, m.in. salę konferencyjną, szatnie piłkarzy, areszt i – najważniejsze – płytę boiska oraz trybuny.   Następnie udaliśmy się na najwyższy punkt widokowy Wrocławia Sky Tower, który mieści się na 49 piętrze. Widoki zapierały dech w piersi!

Po tej wycieczce jesteśmy pewni, że warto pojechać i poznać Wrocław. Wyjazd był bardzo udany, dostarczył nam wiele wrażeń i nowych doświadczeń.